Skip to content Skip to footer

Jak się zmienia rynek nieruchomości premium?

Sektor nieruchomości premium w Polsce wciąż się rozwija. Na przestrzeni lat zmienia się też zabudowa, którą uważamy za luksusową. Obecnie to nie tylko atrakcyjna lokalizacja, czy materiały najwyższej jakości, ale też przyjazne otoczenie zapewniające dobre samopoczucie i kontakt z naturą. Projekty premium coraz częściej tworzone są w sposób zrównoważony i z minimalnym kosztem dla ekosystemu.

Premium czyli co?

Jeszcze kilka lat temu luksusem był dostęp do podziemnego garażu czy szybka i nowoczesna winda. Dziś klienci chcą więcej, a deweloperzy dostosowują się do nowych wymagań. W sektorze nieruchomości premium coraz częściej spotykamy osiedlowe parki z basenem, prywatne SPA dla mieszkańców czy zaplecze do ćwiczeń i uprawiania sportu. Projekty architektoniczne luksusowych nieruchomości na pierwszym miejscu stawiają komfort mieszkańców, ich prywatność i indywidualne potrzeby. Dziś najdroższa zabudowa to nie tylko kameralne osiedla lub drapacze chmur. Nieruchomości premium powstają też w mniejszych miejscowościach i wtapiają się w tereny zielone, nawiązując do idei “cichego luksusu.”

Jeszcze dekadę temu lokale z najwyższej półki cenowej musiały mieć przede wszystkim odpowiedni, modny adres, a ich wyposażenie było bardzo bogate. Teraz dużo częściej stawia się na przemyślane rozwiązania technologiczne i ponadczasową elegancję, która wiąże się z minimalizmem. Wszystko dlatego, że potrzeby najbogatszych klientów ciągle się zmieniają. Są to osoby, które nierzadko przywiązują się do jednego adresu, cenią nowoczesność, najnowsze technologie i za nic w świecie nie chcą rezygnować ze swobody. Ich domy cechuje prosta i elegancka aranżacja i minimalizm dzięki, któremu łatwo jest szybko się spakować i przenieść w nowe miejsce.

Inwestycja w styl życia

Dobra luksusowe są symbolem statusu i sukcesu życiowego. Mieszkanie premium to nie tylko nieruchomość, ale też symbol renomy. Zamożni klienci odchodzą od pogoni za modą i coraz częściej priorytetowo traktują swoją wygodę, zdrowie i komfort życia. Te zmiany spowodowały też odejście od tradycyjnych pojęć ekstrawagancji, prestiżu i bogactwa.

Co ciekawe wraz ze zmianą pokoleniową poszerzyły się też metody promocji nieruchomości premium. Obecnie wymagający klienci coraz częściej szukają ich w sieci. Trendy te nie dotyczą tylko Polski czy Europy. Widać je na całym świecie.

Sektor luksusowej zabudowy generuje też popyt na ekologiczne produkty i materiały oraz zaawansowaną technologię. Wybredni inwestorzy nieruchomości tworzonych w zrównoważony sposób nie uważają już za jedną z opcji, ale ważny element ich życia. Dlatego w tym segmencie standardem są nie tylko materiały najwyższej jakości i przyjazne środowisku. Coraz częściej we wnętrzach premium pojawiają się zabezpieczenia czy sprzęty oparte na sztucznej inteligencji i korzystające najnowszych osiągnięciach techniki. Obejmuje to również proces budowy, w którym powszechniej stosuje się recykling czy przejrzysty łańcuch dostaw. Warto podkreślić, że polscy deweloperzy tworzący taką zabudowę mają się dla kogo starać. Według raportu KPMG całkowita jego wartość sektora premium wzrosła w 2023 r. o 12,2% w skali rok do roku. Oznacza to, że rok do roku osiągnęła wartość 42,4 miliarda złotych.

Napisz komentarz

0.0/5